Concurs pentru ocuparea unei funcţiei publice de execuţie vacante

2019. június 5., 12:03

ANUNŢ

PREZENTUL ANUNŢ ÎL ÎNLOCUIEŞTE PE CEL PUBLICAT LA DATA DE 31 MAI 2019, conform art. 38 din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011,

Serviciul Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor Covasna organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcţiei funcţiei contractuale de execuţie de inspector de specialitate, gradul II în cadrul Compartimentului de stare civilă.

Concursul se va desfăşura potrivit Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011, cu modificările și completările ulterioare.

Condiţii generale de participare: candidaţii trebuie să îndeplinescă condiţiile generale prevăzute de art. 3 din H.G. nr. 286/2011. Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

– are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;

– cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

– are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

– are capacitate deplină de exerciţiu;

– are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

– îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

– nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.

Condiţii specifice de participare:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

– vechime în specialitate, minimum 1 an;

– cunoaşterea unei limbi străine din limbile oficiale ale Uniunii Europene, dovedită cu documente care să ateste deţinerea competenţei, emisă în condiţiile legii – nivel de bază.

Bibliografia concursului:

– Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice;

– Ordonanţa Guvernului nr.84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare;

– Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

– Metodologia cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă, aprobată prin H. G. nr. 64/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

– CARTEA a II-a din Codul civil, republicat, Legea nr. 287/2009;

– Ordonanţa Guvernului nr. 41/2003 privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice, cu modificările şi completările ulterioare.

Concursul va avea loc la Compartimentul de stare civilă situat în strada Presei nr. 8/A din mun. Sfântu Gheorghe, jud. Covasna şi constă în parcurgerea a 3 etape succesive, după cum urmează:

– selecţia dosarelor de înscriere;

– proba scrisă – 28 IUNIE 2019, ora 10,00;

– interviul - 3 IULIE 2019, ora se va stabili ulterior.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii «admis» sau «respins», prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei; valabil şi pentru selecţia dosarelor.

Contestarea rezultatelor se poate face în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

Dosarele de înscriere la concurs se vor depune la sediul S.P.C.J.E.P. Covasna din strada Kos Karoly nr. 21-23, mun. Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului, şi trebuie să conţină, în mod obligatoriu, documentele prevăzute de art. 6 din H.G. nr. 286/2011.

Astfel, pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar de concurs care va conţine următoarele documente:

– cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului autorităţii sau instituţiei publice organizatoare;

– copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

– copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

– carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;

– cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;

– adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;

– curriculum vitae;

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.

Candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.

Actele prevăzute vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.

Relaţii suplimentare se pot obţine la telefon/fax 0267-311475, persoană de contact, consilier, Apostol Nicoleta-Mihaela.

Informaţii generale privind postul: 1. Compartimentul, conform organigramei aprobate: Compartimentul de stare civilă;

  1. Denumirea postului: inspector de specialitate gradul II;

  2. Nivelul postului: de execuţie;

  3. Scopul postului: asigură înscrierea menţiunilor în actele de stare civilă, exemplarul II;

  4. Condiţii specifice pentru ocuparea postului:

– Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

– Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: WINDOWS, OFFICE (WORD, EXCEL) nivel mediu;

– Cunoaşterea unei limbi străine din limbile oficiale ale Uniunii Europene, dovedită cu documente care să ateste deţinerea competenţei, emisă în condiţiile legii – nivel de bază.

  1. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:

• Capacitate de lucru individual şi în echipă;

• Capacitatea de asumarea a responsabilităţilor;

• Capacitatea de a rezolva eficient problemele;

• Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite;

• Capacitatea de analiză şi sinteză;

• Creativitate şi spirit de iniţiativă;

• Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic.

  1. Cerinţe specifice: delegări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit, şi în zilele de repaos săptămânal atunci când este cazul;

  2. Competenţa managerială: nu este cazul;

Atribuţiile şi răspunderile ce revin angajatului:

• asigură evidenţierea comunicărilor privind modificările intervenite ulterior în statutul civil al persoanelor şi a solicitărilor pentru eliberarea extraselor de pe actele de naştere, căsătorie şi deces în Registrul Compartimentului de stare civilă-arhivă;

• asigură înscrierea menţiunilor în actele de stare civilă - exemplarul II, conform comunicărilor privind înregistrarea actelor şi faptelor de stare civilă;

• eliberează, la cererea autorităților publice prevăzute în lege, extrase de pe actele de naștere, căsătorie și deces, exemplarul II;

• întocmeşte corespondenţa de stare civilă, privind menţiunile şi extrasele de pe actele de naştere, căsătorie şi deces, exemplarul II;

• primeşte registrele de stare civilă, exemplarul II, completate, de la SPCLEP şi Oficiile de stare din judeţ şi ţine evidenţa acestora;

• asigură constituirea fondului arhivistic prin evidenţa, inventarierea, selecţionarea, păstrarea şi folosirea tuturor documentelor rezultate din activitatea curentă, conform dispoziţiilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

• primeşte şi ține evidența cazurilor de renunțare/retragere sau acordare a cetățeniei române primite de la DEPABD, efectuează în acest sens, menţiuni în registrul de naştere ex. II şi transmite comunicare de menţiune la registrul de naştere ex. I, aflat în pătrare la SPCLEP şi/sau Oficiile de stare civilă de pe raza judeţului;

• în vederea îndeplinirii atribuţiilor de serviciu are acces la resursele materiale şi informaţionale, aparatură, documente şi informaţii confidenţiale;

• îndeplineşte orice alte sarcini, stabilite de şeful serviciului, conform competenţelor şi prevederilor legale în vigoare.

Kovászna megyei Személynyilvántartó Közszolgálat
Stema Județului Covasna
Kovászna Megye Tanácsa
People